Dimana Maruah Gadis Melayu?

Sebut sahaja gadis melayu pasti kita dapat bayangkan mereka seorang yang lemah lembut, sopan santun mempunyai adab yang baik . Seperti dalam nyanyian "gadis melayu"

Namun semua itu pada era zaman 80 an dan 90 an. Tetapi kini tidak lagi gadis melayu yang dianggap mempunyai adab yang tinggi telah kekurangan adab disebabkan mengikut trend perkembangan dunia barat. 

Setiap kali budaya barat memperkenalkan perkara-perkara baru pasti gadis melayu akan mengikut dan melakukan perkara yang sama.

Begitu juga 2 orang gadis melayu ini dimana kelihatan mereka berbangga menghisap Vape. Gambar yang telah muat naik oleh page Amran fans statusnya berbunyi


"Alaaa ni vape lah. Vape ni bukan asap macam rokok tembakau tu. Vape ni asap air. Dia punya asap ni bukan bahaya pun".

Pada pandangan Amran lah. Senang ceritanya pompuan skarang ni memang jenis gatal nak berasap. Poyo je lebih.

Kalau nak cerita bab mengisap benda elok ni, kami sebagai lelaki ni rasa lagi elok isap tetek.

Tapi sebab apa kami tak menetek ?. Sebab 1st pikir dosa. Kedua pikir adab.

So kepada pompuan yg acah acah vaper kat luar sana tu, sedarlah bahawa larangan merokok pada wanita tu bukak sebab asapnya. Tapi sebab nak menjaga adab kamu tu sebagai seorang wanita.
 Adakah Vape ini tidak berbahaya pada kesihatan? doktor manakah memberitahu vape ini tidak berbahaya? mungkin kesannya kita tidak nampak diperingkat permulaan namun ia pasti akan nampak apabila telah berkahwin dan meningkat usia.

jadi mungkin dikalangan kita mengatakan biarlah duit dia biarlah dia nak buat apa pun. Jawapanya mudah sahaja kalau rasa tak suka hidup bermasyarat pergi duduk kat pulau sorang-sorang. Kerana dalam islam tugas sebagai umat wajib menegur perbuatan tersebut.

Selemah -lemah iman menegur dan menegah dengan hati(perasaan) . Perkongsian ini sebagai pengajaran buat wanita diluar sana  supaya tidak mengambil vape dan seangkatan dengannya
0 Komentar untuk "Dimana Maruah Gadis Melayu?"

 
Copyright © 2014 Benci GST - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info