3 Gambar : Ibu Kejam Ikat Leher Anak Yang Masih Kecil Seperti Anjing

Seorang wanita di Filipina diburu pegawai keselamatan selepas memuat naik foto-foto perlakuan buruknya terhadap anaknya yang masih bayi.

Dalam foto-foto yang dimuat naik ke media sosial Facebook itu, terlihat seorang bayi yang diikat di bahagian leher, merangkak, dan memakan makanan yang mirip makanan anjing dari sebuah mangkuk.

Foto-foto mengerikan itu dimuat naik ke Facebook oleh ibu bayi itu dan ia mengundang kemarahan warga Filipina dan menyebabkan pegawai keselamatan untuk memburu wanita itu.





Dengan menggunakan data lokasi yang juga dimuat naik ke media sosial itu, polis dalam masa 24 jam telah mencari wanita itu dan membawa kanak-kanak malang itu ke tempat perlindungan.

Saat ini, budak tersebut dirawat di kemudahan milik Jabatan Kebajikan Sosial dan Pembangunan (DSWD), sementara pakar psikiatri membuat pemeriksaan kondisiibu mangsa.

Kepala DWSD di Wilayah Bataan, Filipina, Marilyn Tigas, berkata, foto-foto itu diambil ketika budak itu dan sepupunya tengah meniru tingkah laku haiwan.

Marilyn berkata, wanita itu memuat naik foto-foto tersebut hanya untuk bergurau, tetapi ia seolah-olah kerajaan tak mempercayai pengakuan itu.

"Jika itu adalah sebuah gurauan, itu adalah gurauan yang sangat teruk. Anak itu tak paham jika ibunya sedang bergurau," kata Menteri Kesejahteraan Sosial Corazon Soliman.

"Tak seorang pun berhak memperlakukan seorang anak seperti mainan. Siapa saja melakukan hal seperti itu diancam hukuman mengikut undang-undang yang berlaku," kata Soliman.

Sejak diperiksa pegawai keselamatan, wanita itu telah mengeluarkan akaun Facebook-nya.

Namun, foto-foto anaknya telah menjadi viral dan mengundang kebencian ramai pihak
0 Komentar untuk "3 Gambar : Ibu Kejam Ikat Leher Anak Yang Masih Kecil Seperti Anjing "

 
Copyright © 2014 Benci GST - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info